torstai 22. lokakuuta 2009

Joku hamsteri vei kaiken energiani

Oletko sinä huomannut joskus tulevasi täysin tyhjäksi kuin tyhjä ilmapallo tai aivan kuin olisit poutapilvessä. Minulle tämä käy usein ollessani intensiivisessä interaktiossa jonkun kanssa. Tänään jälleen kerran kävi näin.

Mieleeni tuli kotimatkalla kysellä, miten tällainen energiapula mitattaisiin, kuten alkometri, narkometri, jopa fyysisen väsymyksenkin mittaus on mahdollinen. Ei minun fysiikassani mitään puutetta ollut tänään, eikä alkoholilla tai narkeilla tai edes lääkkeillä ollut pienintäkään osuutta asiaan, mutta kotimatka oli kuin pumpulipilvessä.

Nipistelin välillä itseäni ja kyselin itseltäni asioita, joita tapahtui hetkinen sitten. Kaikki oli niin epätodellisen tuntuista. Onneksi oli monta asiaa hoidettavana tuolla "kirkolla", että jouduin väkisin luopumaan ajatuksissanikin ihmisistä, joiden kanssa energiahukka tapahtui.

Nyt olen lähdössä jo sänkyyn. En ole moneen päivään lukenut lehtiä tai katsonut edes uutisia, vaan illat olen lukenut Malinin perheen tapahtumia Grankullassa. Tänään varmaankin sekoittaisin päähenkilöt kirjan ja tämän päivän todellisuuden välillä, joten on kai aika katsoa uutiset ja palata maan pinnalle.

Voitko kuvitella, minulla on ollut koko päivän korseletti päälläni ja olen selviytynyt useamman vessareissunkin ihan ilman katastrofia jne. Ihan mukavan tuntuinen tämä on päällä ainakin näissä tamineissa. Mutta tanssilattialla tämä olisi kuin sukelluspuku. Tänään se on suojannut oikein hyvin kylmältäkin.

Höpinät saa loppua tähän ja lähden riisuutumaan ja pesulle, pisulle ja sänkyyn. Mielessäni on kauniina arkku, jonka kansi oli täyteen liimattu vaaleanpunaisia ruusun nuppuja, sydämen päällä kynttilä sydämen mallisessa kynttilän jalassa.

Ei kommentteja: